Türk Ressamlar

3va

Yeni Üye
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
12,779
Tepkime puanı
0
Yaş
41
Avni Öztopcu

oztopcu8jc.jpg


1962
12 Şubat, Erzincan'da doğdu.
1980-1984
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Resim-iş Eğitimi Bölümü'nde  LİSANS;
1984-1986
Mimar Sinan Üniversitesi Resim Anasanat Dalında YÜKSEK LİSANS,
1987-1989
Mimar Sinan Üniversitesi Resim Anasanat Dalında SANATTA YETERLİK eğitimini tamamladı.
1989-1990
Tuzla'da piyade eğitimi yaptı, Selimiye/ 1. Ordu Komutanlığı  Karargahı Harekat Başkanlığı'nda da Plan Subayı olarak askerlik hizmetini tamamladı.
1991-91
Son Baskı gazetesinde sanat muhabiri olarak çalıştı.
1991
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Resim-iş Eğitimi Bölümü Resim Eğitimi Anasanat Dalına Araştırma Görevlisi oldu. Aynı kurumda Yardımcı Doçent olarak görev yapmaktadır.

aralik001tk.jpg
Aralık
cepheler010ci.jpg
Cepheler
gezici011tf.jpg
Gezici
ikili993sh.jpg
İkili
yaygindolasim001ve.jpg
Yaygın dolaşım
 

3va

Yeni Üye
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
12,779
Tepkime puanı
0
Yaş
41
Dinçer Erimez

dincererimez7oj.jpg


1932, İstanbul doğumludur.

Güzel Sanatlar Akademisi'nde Cemal Tollu, Halil Dikmen ve Nurullah Berk'in öğrencisi oldu.

1959-1960 yılları arasında İtalya'da, 1965-1966 yılları arasında Fransa'da çalıştı, yarışmalara katıldı, sergiler açtı.

1952-1969 yılları arasında İstanbul Teknik Üniversitesi Televizyonu'nda Sanat Programları yönetti.

1978 yılında Kıbrıs'ta Girne'de, UMO Mimarlık Bürosu ile birlikte "Özgürlük ve Barış" anıtının kabartma heykel ve metin yazılarını gerçekleştirdi.

Mimar Sinan ve Marmara Üniversitelerinde öğretim üyeliği yaptı. (1968 de Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde Doçent ve 1981 de Profesör oldu. 1989'da Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi'ne tayin edildi.)

Yurt dışı ve yurt içinde birçok koleksiyonda eserleri bulunmaktadır.


He qraduated from the Painting Department of the State Academy of the Fine Arts, Istanbul. He became Associate Professor in 1968 in the same institution. He became Full Professor in 1981 at the Faculty of Fine Arts of the Mimar Sinan University and he was appointed to the Marmara University's Faculty of Education in 1989.

ataturkyuzyasinda8ba.jpg
Atatürk 100 yaşında
busofrahepimizin5cn.jpg
Bu sofra hepimizin
hayatlarimiz9ym.jpg
Hayatlarımız
osmanliyemisleri0dr.jpg
Osmanlı Yemişleri
sokaktaoynayancocuklar4tk.jpg
Sokakta Oynayan Cocuklar
 

3va

Yeni Üye
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
12,779
Tepkime puanı
0
Yaş
41
Şevket Arman

1918 Urfa Halfeti'de doğdu.

1937 Öğretim yılında İstanbul Öğretmen Okulundan,
1940 öğretim yılında da Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş bölümünden mezun oldu.

1949 Mersin Lisesi Resim-İş öğretmeni iken MEB tarafından iki yıl süre ile Fransa'ya gönderildi.Paris'de Academie National Superieur des Beaux artsa misafir öğrenci olarak Jan Sanverbi atölyesinde ve Andre Lhote academia'ya devam etti.
Modern desen ve pentür üzerinde başarılı çalışmalar yaparak her iki akademiden birer sertifika alarak yurda döndü.
Fransa'da iken İngiltere, İtalya,Hollanda'daki sanat müzelerini,galerileri ziyaret ederek günün yaşayan sanatını inceledi, yurda dönüşte Mersin ve Edirne Liselerinde bulundu.

1957 Kıbrıs olayları sırasında Kıbrıs Türk ortaokul ve liselerinde resim öğretmenliği yapmak üzere Kıbrıs'a gönderildi.

1959 Edirne Lisesindeki görevine döndü.

1960 Müstafi olarak kendi olanakları ile seramik tekniğini öğrenmek için tekrar 1 yıl süreyle Paris'e gitti.

1961 T.Eğitim derneği Ankara Kolejinde Resim-İş öğretmeni olarak göreve başladı.

1962 MEB tarafından tekrar göreve alınarak İzmir Eğitim Enstitüsüne atandı. Resim-İş Bölümü için gereken atölyeleri ve Resim-İş Bölümünü kurdu, bölüm şefi olarak göreve devam etti.

1968 Öğrenim yılında kendi isteğiyle İstanbul Atatürk Eğitim Enstitüsüne nakledildi. Yeni kurulmuş olan Resim-İş Bölümünde aralıksız olarak 10 yıl görev yaptı

1978 Eylül ayında geçirdiği safra ameliyatı neticesinde 33 yıl sürekli hizmetten sonra emekliye ayrıldı.

1979 17 Mart sanatçının ölüm tarihidir.

bayrakli0qu.gif
Bayraklı
desencicek2hl.gif
Desen-Cicek
desenkadin7bl.gif
Desen-Kadın
geometri5wr.jpg
Geometri
hat13rn.gif
Hat-1
hat22bt.gif
Hat-2
hat34wm.gif
Hat-3
hat45np.gif
Hat-4
kadin0yg.jpg
Kadın
orgucu0ht.jpg
Örgücü
pastelkadin7rk.gif
Pastel-Kadın
sehir5if.jpg
Şehir
 

3va

Yeni Üye
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
12,779
Tepkime puanı
0
Yaş
41
Zeki Arslan

zarslan2602jp.gif


Arslan 1949 ' da Bartwin' de doğdu. 1975 ' te Almanya' ya göç etti. 1977 ' den 1982 ' ye kadar Münster Sanat Akademisi Disayn Bölümünde klasik bir sanat eğitimi gördü. Bunun çercevesinde figüratif resimleri ve peyzajlar, fotoğraf, serigrafi, gravür ve grafik disayn üzerine eğildi ve öncelikle yüzey sorunları üzerinde durmuştur. Bu bütün sanatsal hayatında devam ediyordur.
1982-85 yıllarının arasında bir tür bozma-yapma deneylere girerek küçük ebatlı çalışmalar, resim yüzeyinin daha derinden tanınması için tuvalin yırtılması, yakılması, kazınması gibi eylemler sahne oluyordu. Tuval yüzeyi üzerinde yapı araştırmalarının ağır bastığı bu dönemde renkler alabildiğince soluk ve belirli bir ifade taşımaktan uzaktır. Gri, kahverengi, sarı, açık yeşil ve toprak rengi tonlarının hüküm süren renk skalasına paralel olarak görülen kompozisyon anlayışı, formlardan çok renklerin hiyerarşik olmadan yanyana gelmesinden kaynaklanan uçsuz bucaksızlığa sahiptir. Resim yüzeyi yapısal olarak her türlü derinlikten uzak, renksiz renklerle kaplanmış. Böylece bir kompozisyon, sonu başı belli olmayan bir yüzeyselliği çağrıştırabiliyor. All-Over-Prinzip olarak yorumlanan bir teknik. Sanatçı 1985 yılında kesin olarak soyut tarzda çalışmaya karar veriyor. 1985-90 tarihleri arasında lirik soyutlama tarzda çalışan Arslan'ın, Alman Informel Sanat Akımı 'yla birlikte değerlendirilebilecek bir "resim dilini” geliştirdiği görülüyor. "Deutsches Informel" ve "All-Over Prinzip" neredeyse onun sanatının markası oldu. Arslan'ın Informel Sanat'la ilişkisi olmasına rağmen, resimlerinin arkasında yatan ifade, 1950'lerin psikolojik ortamından farklıdır.
O yıllarda boyamış olduğu resimlerin tamamında, tuval yüzeyinin bir takım araştırmalara olduğu, boyaların kazınması, belli alanlarla yoğunlaş-tırılmasıyla resim yüzeyinin tamamına dağıldığı, yani All-Over-Painting tarzının egemen olduğu görülür. Renklerin burada belirli bir ağırlığı yoktur. Siyah ya da beyaz ağırlıklı olarak etkilerini kaybetmişlerdir. Böylece renksizlikten ve A1l-Over-Painting karakterinden doğan bir içine kapanıklık görülür. Resim yüzeyinde beliren karartıların, pırıltıların bir araştırma olmaktan öte üstlendikleri "ifadeleri” yoktur. Arslan'ın çalıştığı formatların karakterinden doğan belirli yakınlaşmalar, renklerin birbiri içine girmesinden kaynaklanan bir yoğunluğa da sahiptir.
1991 yılında resimleriyle daha renkçi bir tavır sergileyerek, Informel etkisinden uzaklaştı. Temel renkler üzerinde yoğunlaşan renkçilik, sanatçının resim yüzeyini hareketlendirdiği izlenimini uyandırmaktadır. Tablonun merkezinde yoğunlaşan renk kümeleri, ileriye-geriye doğru, perspektiv etkisini de uyandırıyor.

Zeki Arslan'nın sanatı üzerine
Köken olarak kendisine yabancı olan batılı kültür dünyası içinde, bu dünyadakı durumunu kendinsine özgü bir biçimde yansıtıyor. Bireysel sanatın bu tavızsız savunucusu, güclü jestler üzerine kurduğu resimlerini, hissî ataklarla sicak renkleriyle yaratıyor. Tuvallerdeki kompozisyona egemen temel ilke belli: Kaos, evet sadece kaos; yani günümüzde dünyanın durumunun en doğru resmediliş şekli. Ama bu yalnızca ilk bakışta böyle.
Aynı anda akıl ve his; işte bu "klasik" sanat ilkesi Zeki Arslan"ın bizi etkisi altına alan evrenini tanımlıyor.

almlar19899ei.jpg
Açılımlar
btnlk219939ap.jpg
Bütünlük
 
C

C@NiK

emeğine sağlık verliebt ;) devam eder umarım değerli bir paylaşım olmuş ;)
 

3va

Yeni Üye
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
12,779
Tepkime puanı
0
Yaş
41
tşkr ederim C@DI

devam ettirmek istiyorum bende bakalım ;)
 
Üst