Restorator ile Program Türkçeleştirme

BekoooTR

Üye
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Yaş
37
Program Türkçeleştirirken kullandığımız belli başlı 2 program vardır bunlar

1- Restorator
2- Resource Hacker

İlk Olarak Restorator programını biraz tanıyalım. Programla neler yapabiliriz? Restorator ile yapabilecekleriniz şunlar:
a- Programla menüleri değiştirebilirsiniz b- İcon ve resimleri değiştirebilirsiniz c-Tüm hata mesajlarını ve dialogları değiştirebilirsiniz.

Program ile .exe, *.scr, *.dll, *.drv, *.sys, *.tsp, *.cpl türü dosyaları değiştirmeniz mümkün.
Bu dosya türlerine gelince
Exe=Program dosyaları
Com=Program dosyaları
Dll= Exe ve com dosyalarının çalışması için gerekli dosya.
Scr= Ekran koruyucular
Sys= Sürücü dosyaları, donanın aygıtlarını tanıtımda kullandığımız dosya türleri.
Drv= Sys dosya türü ile aynı işlevi gösterir.
Tsp=Sys, ve drv dosyaları gibidir.
Clp= Kontrol paneli. Denetim masası pencereleri.

Programda kullanılan Menüler ve açıklamaları:
AÇ= Yukarıdaki dosya türlerini değişiklik yapmak için açmaya yarar.

Kaydet (Save) = değişiklik yapılan dosyayı kaydedet.

Run(Çalıştır) = Üzerinde çalıştığınız programı deneme maksatlı çalıştırır.

Close (Kapat) Editörde açık ve işaretli olan programı kapatır.

Yama hazırlama= programla editlediğiniz dosyaları gerekli program klasörüne yama yapması için otomatik bir yama (setup) hazırlar.

Yakalama Ayarları= Restorator çalışma konumunu ve hangi bölümler üzerinde değişiklik yapılacağını belirtir.

Hexedecimal Görünüm: Kaynak görünümünü Hexedecimal olarak görüntüler. Bu bölümde değişiklik yapılması çok
zordur.

RC Veri Görünümü: V.Pascal, Delphi gibi programlama dilleriyle yada bir yazı editörü kullanarak düzenleme yapmak için görünüm şekli.

Kaynak Veri Görünümü: En kolay Düzenleme yapılabilecek yer. Bu bölümde başka bir şeye ihtiyaç duymadan değişiklik
yapabilirsiniz.

Not: sadece 32 bit yazılımlarda değişiklik yapabilirsiniz.

Şimdi gelelim programla yapabildiklerimizi biraz uygulamalı görelim. Mesela bir program içerisindeki
dosyaları Restorator yardımı ile dış ortama (Bilgisayarımıza) alalım.

Bir programın exe, dll vs. gibi bir dosyasını Restorator ile açtığımızda Restorator programının soldaki Penceresinde
karşımıza Birkaç klasör çıkar Bu klasörle genelde şunlardır.
- Bitmap (Programın kullandığı Resimler)
- Menü (Programın menüleridir File, View gibi)
- Diyalog (Programda hata mesajları yada herhangi bir özelliği açtığımızda ayrı pencerede bizi karşılayan tüm diyalog
kutuları)
- String (hata mesajları ve tüm açıklayıcı yazılar )
- İcon (Programın kullandığı icon, ve icon grupları.)

Şimdi bunlardan hemen hepsi üzerinde değişiklik yapabilirsiniz.


İlk olarak Düzenleme yapacağımız programdaki bir resmi nasıl değiştirebileceğimizi görelim…

Resim Dosyalarının Değiştirilmesi: Resim dosyaları üzerinde oynama yapabilmek için gerekli resim dosyasını kendi PC mizi almamız gerekir Restorator içerisinde resim dosyası üzerinde değişiklik yapamazsınız.

Bir Resim dosyasını Dış ortama atmak için Şu adımlar izlenir.

Bitmap Klasörüne tıkladığımız da Klasör içerisindeki dosyalar alt alta sıralanır, Bu dosyalara tıkladıkça sağ tarafta resmi görebilirsiniz değişiklik yapacağınız resmi sol taraftan seçin.
Örnek: Bitmap altındaki 102 dosyasını editleyelim sol taraftan 102 yazan yerin üzerinde sağ tıkladığımızda bir menü gelir karşımıza extract as 102.bmp dediğimizde restorator bu BMP dosyasını bilgisayarımıza indirir. Peki bu dosyayı nereye indirdi bunu sağ alt tarafta görebilir ve yeri istediğiniz bir yer olarak ayarlayabilirsiniz. Resmi Bilgisayarınıza indirdiniz ve
editleme yaptınız daha sonra resmi tekrar yerine koymanız gerek bunun için tekrar editleme yaptığınız dosya üzerinde sağ tıklıyorsunuz Ve bu seferde menüden ASSIDN To 102.BMP yi seçiyorsunuz.

Not: örneklerdeki 102.BMP ismi seçiminize bağlıdır.

Resimleri editlemek bu kadar basit. Resimler üzerinde değişiklik yapmak için Paint, Foto Canvas, PhotoShop gibi editörler kullanabilirsiniz

Neler Öğrendik..
1- Restorator Programı Ve kullanımı.
2- Restorator Programının Menüleri. ve Kullandığı Dosyalar.
3- Restorator Programı ile Bir Resmi Dış ortama atma.
4- Restorator Programını Kullanarak Dış Ortamdan Resim alma..

Ev Ödevi: Bir sonraki derse kadar Birkaç program üzerinde resim dosyalarını dış ortama atıp editleyin ve tekrar restorator ile bu resmi programa geri koyun kaydedin ve yaptığınızı görün. Birkaç deneme yapın programa hakim olmaya
çalışın….

----------------------------------------------

Ders-2

Konu: Menülerin ve Diyalogların Düzenlenmesi.

Evet arkadaşlar bundan önce bir programdaki resmi dışarı atmayı ve onu tekrar yerine koymayı gördük şimdi ise bir programda menülerin ve dialogların düzenlenmesini anlatmaya çalışacağım. Ama bundan önce birkaç önemli konuya değinmek istiyorum. İlk olarak karşılaşacağınız bazı sorunlardan bahsedeyim. Diyelim ki bir programın Türkçeleştirilmesini arzu ettiniz ve kolları sıvadınız. Program 32 bit ise bunu Restorator veya resource hacker gibi bir 32 bit editör ile
yapabilirsiniz peki 16 bit bir yazılımsa bunu nasıl yapacaksınız bunun içinde programlar mevcut bu programlar “HIEW_670” yada exescopes gibi programlar ile bunları düzenleyebilirsiniz. Diğer karşılaşabileceğiniz en önemli sorun ise bir programın exe, veya dll, gibi bir dosyasını editlemek üzere restorator programına attığınızda ve herhangi bir menüyü yada resmi tam editlemek için tıkladığınızda size “Şifrelenmiş veya sıkıştırılmış exe…” gibi bir hata verir ve sizi menü içeriğine sokmaz bu durumda yapmanız gereken programın hangi pack (compress) ile sıkıştırıldığını bulmak ve uygun
decompress(unpack) programını kullanmaktır. Bunun içinde “Language” programı ile ne tür bir programla sıkıştırıldığını buluyorsunuz ve “procdump32…” ile de unpack yapıyorsunuz her 2 programda kullanımı basittir.

Bu ön bilgilerden sonra asıl konumuz olan Menü ve Dialogların Düzenlenmesine gelelim.
Programımızı Restorator ile açtığımızda geçen dersten de hatırlayacağınız gibi

Bitmap
Menu
Dialog
String
Gibi klasörler çıkacak Menu yazan klasör resmine tıkladığınızda aşağı doğru alt dizinleri açılacak ve genelde…
106,107… diye devam eden numaralarla karşılaşacaksınız.. Şimdi biz 106 dan başlayalım 106 yazan yere tıkladığınızda Restorator programının sağ taraf penceresinde

106 MENU
}

MENUITEM “&File” , 4033
….
…..
Gibi satırlar görürsünüz. Şimdi Bunu Bu şekilde görmeniz için restorator programındaki ikonlardan üzerinde AB yazan ikona basmış olmanız gerekli eğer basılı ise düzenleme yapmaya hazır demektir.

Şimdi burada nereyi değiştireceğiz.
Üst taraftaki örnekte olduğu gibi “&File” yazan yeri tırnak işaretinin içini “&Dosya” olarak değiştirdiğinizde programda file yazan Menü yerinde artık “Dosya” yazacaktır. Burada dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var mesela”&”
işareti nedir ? Bu işaret hangi harften önce gelmişse menüde o harfin altını çizili gösterir ve klavyeden kısayol oluşturulmuştur, örneğimizde “&Dosya” dedik burada D harfinden önce geldiği için D harfinin altı çizili görünecek ve Alt+D yaptığınızda direkt olarak dosya ‘ya tıklamış gibi işlem yapacaktır…
Diğer bir Püf noktası da en alt tarafta // menuID MENU yazılı yerler vardır buralarda değişiklik yapmayın yapsanız da kabul etmeyecektir, diğer bir uymanız gereken kural ise Yukarıdaki örnekteki, 4033 sayısını değiştirmeyin eğer değiştirirseniz programda gerekli bölüm çalışmaz…Programı düzenleyim derken bozarsınız …

Gelelim Diyalogların Düzenlenmesine. Sol taraftan yine menü düzenlerken yaptığımız seçim gibi Bu seferde “DİALOG” Klasörüne tıklayalım. Altta açılan 101, 102, 103 gibi diyaloglara bastıkça sağ tarafta nasıl bir diyalog olduğunu göreceksiniz. Genelde 101 Nolu Diyalog Hakkında diye bildiğimiz programın About kısmıdır buraya sizde “Türkçeleştiren "porti” gibi isminizi yazabilirsiniz. Şimdi gelelim nasıl olacağına.

Diyelim ki Diyalog menüsü altında 107 ye tıkladınız Karşınıza çıkabilecek olası seçenekler
CTEXT "Volume", -1, 24, 8, 36, 8 burayı CTEXT "SES", -1, 24, 8, 36, 8 olarak değiştiriyoruz Veya

CAPTION “Volume Settings” CAPTİON ”Ses Ayarları” şeklinde değiştiriyorsunuz yine aynı kurallara uymalısınız yani “”içerisindekiler dışında değişiklik yapmamalısınız.

Yukarıdaki Sayıların manası ise şudur
(-1,24,8,36, Soldan (24 Pixels), Üsten (8 Pixels), Yazı Genişiliği (36 Pixels) , Yazı Boyu ( 8 Pixels) Mesela değişiklik yapalım
Buradaki Bu Sayıları değiştirerek yazıyı İstediğiniz yere kaydıra Bilirsiniz. Veya başka bir satır ekleyebiliriz.
ÖRNEK SATIR EKLEME: CTEXT "porti", -1, 0, 0, 36, 8 Ekleyerek Sol Üst Köşe.

Bu tür menuleri düzenlerken size tavsiyem Resource Hacker kullanmanızdır çünkü daha gelişmiştir Mouse ile ayarlayabilir
sürükleyebilirsiniz. Ama Resource için hangi satırın ne işe yaradığını Seyemek Arkadaşımın Yazısından alıntı yaparak açıklamak istiyorum…

• RTEXT "100%", -1, 8, 25, 18, 12, SS_CENTERIMAGE Sağ Tarafa 100% yazdır.
o Not: Burada Geçen Sayılar Yukarıdakiyle Aynı Anlam Teşkilder.
• CONTROL "Slider1", 1006,
"msctls_trackbar32", WS_GROUP | WS_TABSTOP | 0x0000000B, 28, 20, 28, 60 Ayar
Gamalarının Tanımlanmasını Sağlatır.
• PUSHBUTTON "&Grundeinstellung",
1010, 204, 44, 60, 12, WS_GROUP Yazısı PUSHBUTTON "&Varsayılan", 1010, 204, 44, 60,
12, WS_GROUP Olarak Değiştirilirse üstteki Butonun İçindeki Yazı Değişir.
o Not:
Değişikliklerden Sonra İçine Yazmak İstediğiniz Yazı Sığmadığı Taktirde. 204 ve 44 x,y kordinatları belirtir. 60 Butonun Genişliğini Belirtir. 12 'de Butonun Yüksekliğini Belirtir.

• DEFPUSHBUTTON "&Zurück", 1, 204, 64, 60, 12, WS_GROUP Yazısı
DEFPUSHBUTTON "&Tamam", 1, 204, 64, 60, 12, WS_GROUP Olarak Değiştirile Bilir.
o
Not: Burada Geçen Sayılar Yukarıdakiyle Aynı Anlam Teşkil eder. Bu tür Diyalog Düzenlerken dikkat etmeniz ve uymanız gereken bir başka kural var kesinlikle diyalogların sonundaki kelimeleri değiştirmeyin. Yani sayılardan sonraki WS_GROUP vs gibi yerleri bunları değiştirirseniz düzgün çalışmamasına sebep olursunuz. Şimdilik Bu kadar ve bu bilgiler ile Bir programı kolaylıkla düzenleyebilirsiniz. Restorator ile programları düzenledikten sonra F7, ve F8 tuşlarına basmayı unutmayın, kontrol ve kaydetme tuşlarıdır. Bazen Restorator ile çalışırken uzun bir süre düzenleme yaparsınız ve kaydetmezsiniz ama belli bir süreden sonra her program gibi nadirde olsa Restorator hata verebilir yada kilitlenebilir bu durumda emeğinizin boşa gitmesi söz konusu onun için sık sık File menüsü altında kaydet demenizi öneririm.
Kaydederken otomatik olarak eski dosyanızın orijinalinin bir kopyasını aynı klasöre kopyalar ve birde sizin yaptığınız
editlenmiş dosya kopyalanır ve en son işlem görmüş dosya ile 3 dosya oluşur kaydettikten sonra dosyaların doğru çalışıp çalışmadıklarını kotrol ederseniz herhangi bir hata yapmışsanız son editlenmiş dosyadaki yerleri geri alarak çalışmanızı kurtarmış olursunuz.
Stringlerin düzenlenmesi de menülerin Düzenlenmesi gibidir. Onu da burada anlatmak istiyorum..
Burada Dikkat Edilmesi Gereken Sadece "....." İçindekiler ve Tek Şey % işaretlerinden sonra gelen ilk harfin cümlenin içinde bir kelime olarak değerlendirmektir. Bu %X'ler ( X Herhangi bir Harf Olmak Üzere) Her Hangi Bir İş Yapabilir Mesela bir dosya kopyalarken kopyalanan dosyaların isimlerinin ard arda görünmesi o % işaretinin bir marifetidir, yada bir sayaçtaki sayılar olabilir. Stringlerin düzenlenmesi de bu kadar basit tek yapmanız gereken “…” içerisini düzenlemek…
Çalışmalarınızda başarılar diliyorum…
Bu dökümanları hazırlarken Seyemek’in hazırladığı eski
dökümanladan yararlandım onada teşekkürlerimi sunuyorum…

Son olarak bu işte işinize yarayacak programları bulabileceğiniz (decompress, unpack, pack, debugers) bir site var
onu da yazmam faydalı olur sanıyorum..
www.exetools.com bu sitede kategoriler halinde aradıklarınızı bulabilirsiniz.

-----------------------------------------------------------------

Bir dosyanın compress edilip edilmediğini ben Language 200 adlı program kullanarak öğreniyorum diyelim ki elinizde
paltalk programı var exe dosyasını restorator ile açmak istediniz ve size restorator bu dosyanın sıkıştırılmış veya şifrelenmiş bir dosya olduğu uyarısını vererek menülere ulaşmanızı engelledi bu durumda yapmanız gereken bu dosyayı decompress etmek yani şöyle düşünün bir dosyanız var bunu winzip ile sıkıştırdınız peki bunu geri kullanılabilir hale getirmek için ne yaparsınız tabii ki unzip yaparsınız olay aynı bu şekilde mantık bu. Şimdi language 2000 programını açtık sıkıştırılmış dosyamızın hangi program kullanılarak sıkıştırıldığını bulacağız. language programının en alt kısmında "Open" butonu var ona tıkladığımızda direkt bilgisayarınız ve sürücülerinize erişeceksiniz sıkıştırılmış dosyayı seçip tamam dediğinizde size o programın bilgilerini verecek Compression/Encriypton kısmında da hangi program kullanılarak compress edildiğini yazacak paltalk için şu bilgileri görürsün.

Compression/Encriypton kısmında
Program
(Sıkıştırıldığı program): wwpack32
Author: Piotr warezak .....
URL:
www.webmedia.pl/wwpack32

daha yukarılarda ise programı hangi programa dili
kullanılarak yazıldığını (compler) version dosya ismi vs. bilgilerini görürsünüz.

Neyle compress edildiğini öğrendikten sonra decompres programını bulup onunla decomp. etmeniz olayı çözer.

Yazar:porti...





iviewcapturedate18052005time22.jpg

iviewcapturedate18052005time23.jpg

iviewcapturedate18052005time37.jpg

iviewcapturedate18052005time25.jpg

iviewcapturedate18052005time26.jpg

iviewcapturedate18052005time27.jpg

iviewcapturedate18052005time28.jpg

iviewcapturedate18052005time29.jpg

iviewcapturedate18052005time30.jpg

iviewcapturedate18052005time31.jpg

iviewcapturedate18052005time32.jpg

iviewcapturedate18052005time33.jpg

iviewcapturedate18052005time34.jpg

iviewcapturedate18052005time35.jpg

iviewcapturedate18052005time36.jpg
 
Üst